Sider

torsdag 11. juni 2009

blomster blomster,

Hélt að það væri mjög takmarkað sem þrifist 
af blómum hér á landi. 
Var þó í grasagarðinum um daginn
 og sá þessa ótrúlega flottu primulu, 
Sem er með svo yndisfallegt lauf líka. 
Hún er á óskalistanum. 

Þetta er svo líka einhver sem ekki er svo fjarskyld. 
Einnig mjög falleg með fíngerðum blómum og fallegu laufi.
Maður lærir að meta duglegar plöntur og að það þurfi ekki 
að binda þær upp er ekki verra hér í rokinu. 


Troede efter min år i Danmark at der trives slet ingen ordentlige stauder her i landet. 
Men vi har en park her i Reykjvík,  der engang var privat og nu er i kommunens eje, hvor der er samling af de forskellige planter så man kan se hvordan det trives og de har skilt. 
Det er altid bedre at ha et navn med hvis man vil ha noget bestemt. 

Jeg synes primulan, denne på det øversta bild, er med de smukkeste jeg har set. 
Det gør bladene. Den blomstrer jo ikke hele sommeren,  så der skal være noget andet at se på resten af tiden. 
De andre 2 er slægtinge. Jeg har fået øjnene mere op for de sunde,
 småblomtrende stauder, der ikke skal bindes op. 
Det er altså rigtig rigtig smart her i Island. 
For her blæser det altså!

Ha det godt alle sammen. 
Jeg er rigtig glad for at de det danske flag på min side. 
Savner Danmark. 
Hvornå mon jeg flytter ud igen?




2 kommentarer:

  1. Mycket vackra bilder du visar, helt underbara blommor.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvarSlett
  2. Sikkert litt det samme på Island, som det er i nord-norge, ikke alt man får til å vokse av planter, men heldigvis så er det nå noe som kommer opp år etter år! :)
    Så hyggelig at du likte uteplassen min! Putene er helt fantastisk flotte, de kjøpte jeg på Kid. De har altså mye fint på den butikken! :) Ha en super kveld! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...