Sider

søndag 26. april 2009

Ljós á baðherberginu

Jeg havde ledt og ledt efter et lys til mit badeværelse, over spejlet,  som ikke kostede en formuge og ville passe til stilen. Jeg er lidt kredsen og udvalget her i landet er heller ikke lige det største!

Men så gik jeg forbi en af de få antikforhandlere og fandt denne lysestage med en fransk lilje. Hvad er mere fransk en det?
Jeg fik så min mand til at lave den om til en lampe og over vores kæmpespejl kom den op. 


Det tog lidt tid at vænne mig til at den er gylden. 
Men, man skal jo blande sammen, det er smukkest. 
Og i nød kan den jo males over og patineres! 

Skruerne stikker lidt i øjnene,
 men den skal jo hænge deroppe! 

Og den lyser så smukt. 
Lampeskærmen er også gammel lavet af...
svins mavevæg eller mavehinde, hvis jeg forstod damen rigtigt. 
Lækkert!
Meget dyre og næsten umulige at finde hele, 
jeg fik den med lysestagen og den har en revne,
 men det ses jo selvfølgelig ikke på billederne:-)

Så en væglampe til badeværelse som ingen andre har for 5000 isk kr, eller 250 nok kr.
Ikke en stærk sag i øjeblikket vores krone. Desværre.

 hilsen Dagný

1 kommentar:

  1. Så kreativt...noe slikt ville jeg aldri ha kommet på...riktig så fint ble det! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...